2015. április 19., vasárnap

Egy tavaszi kirándulás képei II. Mont Blanc



Egy tavaszi kirándulás képei II. Mont Blanc

A Fekete Erdőt, Németországot elhagyva, Franciaországban, kis városokon, falvakon autóztam keresztül a Francia Alpok felé.




Este érkeztem meg Chamonix – be. A főút mellett egy füves részen félre álltam, leparkolta és itt aludtam.



Másnap gyalogosan elindultam felfedezni a várost, térképeket , információkat gyüjteni.











Jegyet vettem a drótkötélpályás felvonóra és felmentem megnézni a Midi-t 3842 m magasan a tengerszint felett.
Szavakba önteni meddő vállalkozás lenne.

































Séta a városban. Érdemes megnézni a síelők felszerelését. A síléceken kívül, beülő, karabinerek, és egyéb hegymászó felszerelések.







Másnap újabb kaland, a Mount Blanc lábához indultam. Szerencsére Turcsány Zoltán barátom, telefonon útbaigazításokat adott, hogy melyik településen mit találok, nagyjából hol is keressem. Így jutottam  a szomszédos faluba, Les Houcnes – be.  A második felvonó jó nak ígérkezett, ez vitt fel a Bellevue ra.



Fent egy kezdő sípálya alján meg is leltem a Mont Blanc tramwayt.




Itt a megálló, a sinek. 2-3 óránként jár a hegyi villamos.




De csak eddig.  Tovább majd ha tavasz lesz.










A tábla felirata szerin magashegyi út, hágóvas és jégcsákány használata ( ajánlott )



Villany vasút viszi az tuasokat a hegyre. Ehhez kell a vezeték. Az alábbi képen jól láthatóan hiányzik néhány villany oszlop. Az örökös lavina miatt, itt a felső vezetéket a sziklához feszítették.



Itt a lavina az utamat is befedte. És ez még nem elég, mert látom hogy a kanyaron túl már nem látom. Az utat. A póznák még kilátszanak, már ahol. A szél, a sziklába vájt utat teljesen behordta hóval.













Másnap a Bossons Gleccser –t kerestem fel.



Kis hókunyhó



1425 m en a menedékház.



A menedékház teraszáról is gyönyörködhetünk a természet e csodájában, és a környezetben.





Feljebb kapaszkodtam egy kis ösvényen, míg el nem fogyott, egy szakadék szélén.





Ma éjszakára átköltöztem Les Houcnes felé, az út menti kis tó partjára. Jókora parkoló, Wc , és minden ingyen a hegymászók számára. Nem én voltam az egyedüli szálló vendég. A többség lakó autókkal jött, de láttam tüz mellett alvó cimborát is. Itt is szokás köszönni egymásnak. Jó a hangulata ennek a vad camping nek. Itt mindenki hegymászó, turista. A rendőrség sem háborgat.
Sziklamászó gyakorló fal, a tóban pisztrángra horgásznak. Forrás adja az ivóvizet. A  park gyakorló pályával is szolgál.
Nagyon megtetszett itt, jól éreztem magam. Csak ajánlani tudom turista társaimnak.















Készül a vacsora a primuszon. Zoli barátom ajándékán.



Új nap új túra. A  Vert i tó- hoz.


















Az ember ha festményen  látná, joggal mondhatná, hogy szép – szép , csak túl giccses.
Pedig ez a valóság volt.
Hosszú még a nap, feljebb megyek, a felettem magasodó sziklák tövébe.


















Minden nap ujabb csodákkal jutalmazott meg. Holnap mi vár rám?

Az Alpok Svájci része a Materhorn.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése